Bornova'da Dembedem sergisi
Gazeteci-ressam Dilek Karaçayır Özer, ikinci kişisel sergisini İzmir Bornova Belediyesi bünyesindeki Uğur Mumcu Kültür Merkezi’nde sanatseverleriyle buluşturdu. Karaçayır, “Dembedem” adlı sergisi hakkında Recep Süğlün'e özel açıklamalar yaptı.Dilek Karaçayır
Gazeteci-ressam Dilek Karaçayır Özer, “Dembedem” adlı sergisini görücüye çıkardı. Sergide Karaçayır’ın birleştirilmiş kâğıt poşetler üstüne ağırlıklı olarak kadın figürlü resimlerinden yine kullanılmış çay poşetlerinden çanta, ayakkabı, yelpaze, şapka, kaftan, kimono vb. yerel kıyafet tasarımlarına, kısmi linol baskıdan resim ve tasarımlarında dantel, oya, örgü, kurutulmuş çiçek kullanımına farklı çalışmaları da yer alıyor.
Karaçayır, ArtVizyon Dergimize yaptığı açıklamasında ‘’Benim çay poşetleriyle tanışıklığım ya da çay poşetlerinden resim yapma fikri internet ortamında gördüğüm bir sanatçının kullanılmış çay poşetleri üstüne çalışmalarından esinlenerek oldu. Çay poşetinin dokusu beni etkiledi. Yedi yıla aşkın bir süredir sallama ve demlik çay poşetleri üstüne kurmuş olduğum çalışmalarımı iki kişisel sergimle sanatseveriyle buluşturma olanağım oldu. İlk sergim 2020 yılında olmuştu. İkinci sergimde resimlerimi iki boyutluluktan üç boyutluluğa, çay poşetinden resimlerden, tasarım boyutuna taşımayı amaçladım. Kullanılmış çay poşetlerinden resimler olduğu kadar aynı malzemeden yapmış olduğum tasarımlarım da mevcut. Bu sergimde kadın figürlü resimlerim ağırlıklı olmakla birlikte kullanılmış çay poşetinden çanta, ayakkabı, şapka, kaftan, kimono, Afrika, Hindistan yerel ya da folklorik esintiler taşıyan kıyafet vb. tasarımlarım da yerini aldı. Kimi resim ve tasarımlarım kısmi anlamda linol baskı tekniği kullanılarak oluştu. Örneğin kadın portrelerindeki yüzler çizimse başındaki yazma, kıyafetinin üstündeki çizim, desen, motif, şekil, folklorik unsurlar linol baskı… Kimi resim çalışmalarımda ise linol baskı yanında dantel, oya gibi el işi ya da örgü ve kurutulmuş çiçekleri de kullandım. Bir resmimde anneannemin çeyiz sandığındaki el emeği göz nuru yüz yıla yakın oyaları da kullanıldı. Elbet çay poşetleri yüzeyinde kompozisyon oluşturmanın, boya ve boyama tekniği yapmanın zorlukları var. Örnekse suluboya çay poşeti yüzeyinde dağılma riski taşıyabiliyor. Bunu da zaman içinde pratik tecrübemizle aşmaya çalışıyoruz. Bir süre sonra renkler ve çizgiler doku üstünde uyumunu buluyor elbet. Poşetler açılıp temizlendikçe… Boya ve boyama tekniğine hazır hale geldikçe… Birbirine eklemlenerek onlar bir bütünün parçalarını oluşturdukça… Kompozisyonlar ortaya çıktıkça… Resimler sanatseveriyle buluştukça… Elbet bu her sanatçı için olduğu gibi benim içinde mutluluk verici…’’ dedi.![]() |
Dilek Karaçayır, Recep Süğlün |
Yorumlar
Yorum Gönder