Selahattin Kara: Özlenen buluşmaya yoğun ilgi

Empresyonist resmin ülkemizdeki en önemli temsilcisi Selahattin Kara, uzun aradan sonra sanatseverlerle buluştu. “Özlenen Buluşma" isimli kişisel sergisini Nişantaşı’nda açtı. Sergi açılışına katılanlar arasında Giresun Milletvekili Sabri Öztürk, ünlü galerici Yahşi Baraz, tiyatro ve dizi oyuncusu Bekir Aksoy ile Orhan Umut, Bayram Gümüş, Orhan Çelik, Zekeriya Malkoç ve Nuri Battal gibi ünlü ressamların yanı sıra sanat dünyasının yakından tanıdığı galericiler ve antika dünyasının önde gelen isimleri açılışa katıldı.


Bu sergisinde Kara, farklı zamanlarda yaptığı eserlerine yer verdi. Cumhurbaşkanlığı kültür sanat büyük ödülü sahibi ünlü empresyonist, gençlik yıllarında sıradışı happeningleriyle (resim şov) gündem olmuş ve adı çılgın ressama çıkmıştı. Sanatçı erken döneminde kısa sürede yaptığı başarılı çalışmalarıyla empresyonist resmin zirvesine oturmuş ve oradan hiç inmemiştir. Selahattin Kara, “Özlenen Buluşma” adını verdiği bu sergiyle, sanatseverlerle ve dostlarıyla hasret giderdiğini ayrıca son çalışmalarını onlarla paylaşma mutluluğunu yaşadığını söyledi.

Empresyonizm tutkusu

Lise ve üniversite yıllarında deneyimlediği, karakteriyle örtüşen empresyonizm, kendisinde tutkuya dönüşmüştü. Işığın nesneler üzerindeki hareketlerini kuralsızca resmedebiliyordu. Empresiv teknik kendisine, klasik resim ile soyut resim arasında geniş bir yelpazede resim yapma şansı vermekteydi. Ona göre İstanbul ve empresyonizm sanki birbirleri için yaratılmıştı. Sanatçı eserler ürettikçe tekniği güçleniyor, resimler daha akışkan ve daha karakteristik sonuçlanıyordu. İstanbul’un bitmez tükenmez tarihi ve coğrafi güzellikleri onun resimlerinde hayat bulmaktaydı.

Sanatçı resimlerini genellikle palet olarak kullandığı tuallerin üzerine yapmaktadır. Kara’nın eserlerindeki enerjik fırça darbelerinin oluşturduğu plastik soyut hareketlerin bileşenleri, muhteşem tabloların özünü ve bütününü oluşturmaktadır. Üstüste katmanlanan renkler resimlerdeki plastik değerleri zenginleştirmektedir. Fırçaya alınan ham boyalar güçlü sürüş esnasında karışarak ve özgün titreşimini oluşturarak tual yüzeyine geçer. Resmi hareketli bir ifadeye taşıyan, fondan gelen kontrast renkler, onun resmine enerji ve dinamizm veren karakteristik özelliklerindendir. Sanatçının birbirinden güzel İstanbul resimleri saf enerjinin, sezgilerin samimiyetine ve heyecanına müdahale edilmeden gizli bir şefin yönetiminde akarak sonuçlanmaktadır.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Günnur Ulusoy'dan "Çizgisel Hayatlar"

Anadolu efsaneleri

Kadın girişimciden Doğu'ya yatırım

Şima'nın mitolojik kadınları

İşte “Miss&Mr. Fashiontv 2024”

Batman'dan sonra Kars'ta

Kadınları hayattan ayırmayın!

Güzeller “Dubai Çikolatası” yaptı